Klantenservice met Nederlanders nog niet zo slecht af...
maandag 02 mei 2011 00:00
Bellers naar klantenservice afdelingen in Nederland - in vergelijking met andere landen - gedragen zich zo slecht nog niet als zij servicemedewerkers aan de lijn hebben.

In Mexico is 86 procent wel eens tekeer gegaan tegen een medewerker, in Frankrijk geldt dat voor driekwart van de mensen.
Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van creditcardmaatschappij American Express onder ruim tienduizend mensen in tien landen over het fenomeen klantenservice, dat maandag is gepubliceerd.

Van de mensen die hun geduld verloren, hingen twee op de vijf de hoorn op de haak, een op de drie wilde een superieur spreken en een op de vijf hield het op een dreigement dat ze naar de concurrent zouden gaan.
Schelden of de winkel uitstormen doet de Nederlandse consument in tegenstelling tot bijvoorbeeld Mexicanen niet snel.
Geld
Meer mensen dan vorig jaar zijn volgens het onderzoek bereid meer geld uit te geven bij een onderneming waarvan ze vinden dat ze een uitstekende service krijgen. Bijna zeven op de tien mensen geeft aan dat ze dit daadwerkelijk hebben gedaan.


Bron: ANP, mei 2011