Eerst praten, dan betalen...
woensdag 15 december 2010 00:00
Pas betalen als je iemand daadwerkelijk aan de lijn hebt...


Helpdesks mogen volgens D66, PvdA en CDA pas kosten gaan rekenen vanaf het moment dat de wachttijd erop zit.

Volgens hen zorgt deze maatregel voor een prikkel voor bedrijven om snellere service te gaan leveren.
“Nu krijg je een keuzemenu en een muziekje. En al die tijd voel je tik, tik, tik, die kosten oplopen”, aldus CDA-Kamerlid Gerda Verburg.

Youp
Volgens Martijn van Dam (PvdA) geeft de recente klaagzang van Youp van 't Hek weer eens aan dat bedrijven geen prioriteit geven aan de helpdeskservice.Hij stelt voor dat bedrijven alleen maar kosten per gesprek door berekenen en niet langer kosten per minuut.

D66-Kamerlid Kees Verhoeven noemt het voorstel van de PvdA'er begrijpelijk, maar ziet er weinig in. “Wij willen dat de consument betaalt voor wat hij krijgt. Dus een lang gesprek mag meer kosten dan een kort gesprek.” Ook GroenLinks'er Braakhuis is sceptisch. “Het klinkt sympathiek, maar een goedkopere helpdesk lost de problemen met de service niet op.”

Kwaliteit
Van Dam wil daarnaast dat voor consumenten bij het sluiten van een contract direct duidelijk is hoe het staat met de kwaliteit van de helpdesk. De bedrijven zouden daarbij hun nieuwe klanten actief moeten informeren over klanttevredenheid en wachttijd.
Woensdagochtend vergadert de Tweede Kamer met minister Verhagen (Economische Zaken) over dit onderwerp.


Bron: nu.nl, december. 2010